شیوه برای بهبود استراتژی بازاریابی در کسب و کار اینترنتی

لینک مقالات در حوزه آموزش کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک موفق
۱- افزایشحضور در رسانههای اجتماعی برای رشد منظم و سریع کسب و کار اینترنتی:
با اینهمه رسانه اجتماعی که امروزه در دسترس افراد میباشد، وجود داشتن در تمامی آنها برای برندها تقریباً غیرممکن است. اگر مدیران برندها دائماً در آغوش رسانههای اجتماعی باشند ممکن است متوجه شوند پاسخ موردنظر را دریافت نکردند یا حتی بدتر امکان دارد به خاطر گامهای اشتباه در زمینهٔ آنلاین، دچار بحران شوند. جمعآوری و تجزیهوتحلیل داده نه تنها به بازاریابان کمک میکند که متوجه شوند مخاطبانشان از کدام شبکههای اجتماعی بیشتر استفاده میکنند، بلکه به آنها نشان میدهد که چه پیامهایی بازخورد بهتری دارد. با به دست آوردن نرخ بازگشایی ایمیلهایتان خواهید فهمید که کدام کمپین ها موفق بوده.
۲- ایجاد محتواهایجزاب و مفید برای مخاطبین:
بازاریابان امروزی میدانند که محتوا ، پادشاه یک کسب و کار اینترنتی ست اما استفاده از دادهها قبل، در هنگام و بعد از یک کمپین میتواند به آنها در تصمیمگیری راجع به نوع محتوای مورد تقاضای مخاطبان کمک کند. تحقیقات نشان میدهد که بیش از ۳۰% مدیران بازاریابی از تجزیهوتحلیلها برای تغییر، گسترش یا تکرار یک کمپین بازاریابی استفاده میکنند و ۶۱% متوجه افزایش بازگشت سرمایه (ROI) از طریق کمپین های داده محور میشوند.
مدیران برندها میتوانند برای آزمایش، محتواها را مانند اینفوگرافیک، ویدئو و مقاله ترکیب کنند و بعد اطلاعات مربوطه را جمعآوری و ارزیابی نمایند و بر اساس آن استراتژیهای خود را بهینهسازی کنند. با کمک شبکههای اجتماعی و وبسایت ارزیابی کنید چه محتواهایی بیشتر کلیک و به اشتراک گذاشته میشود. با استفاده از Google Analytics هم متوجه شوید کدام محتواها افراد بیشتری را به سایتتان جذب میکند و باعث ثبتنام میشود.
۳- پذیرفتن روندهای جدید:
هرروز بر تعداد افرادی که از تلفن همراه خود برای دسترسی به ایمیل، رسانههای اجتماعی، اخبار و وبسایت شرکتها استفاده میکنند، افزوده میشود. درنتیجه گوگل هم الگوریتم خود را تغییر داده و ارجحیت را به وبسایتهایی داده که برای موبایل بهینهسازی شدهاند.
ویدئو یکی دیگر از روندهای عظیمی است که شکلگرفته، میلیاردها نفر هرروزه ساعتها صرف دیدن ویدئو در فیسبوک و یوتیوب میکنند و بسیاری از بازاریابان برای دسترسی به مشتریان جوان از Snapchat یا Kik استفاده مینمایند. اگر میخواهید برای ایجاد یک شبکه اجتماعی وقت بگذارید یا یک کمپین متفاوت راه بیندازید، برنامهریزیهای خود را بر اساس اعداد قابلاعتماد انجام دهید نه حدسیات.
۴- اثبات ارزش خود از طریق گزارش:
بهعنوان یک بازاریاب یا مسئول روابط عمومی اگر به نتیجه مورد انتظار دست پیدا نکنید، تلاشهایتان بیهوده به نظر خواهد آمد. با استفاده از اطلاعاتی که جمعآوری کردید پیامها و محتواهای کمپین بازاریابیتان را طراحی کنید. اندازهگیری میتواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چهکارهایی میتواند وضعیتتان را بهبود بخشد و چهکارهایی بیهوده هستند، علاوه بر این متوجه میشوید کدام گامهایتان درست برداشتهشده و چه فرصتهای دیگری پیش رودارید.


باران بهفر هستم دانشجوی تجارت الکترونیک